Powered By Blogger

Tuesday 28 November 2017

hi semua,,, dekat sini aku nak cerita sikit pasal cerita aku yang bertajuk 'KALONG', cerita aku mengisahkan tentang seorang perempuan yang bernama ereen ni, si ereen ni suka pegi hiking sorang-sorang dalam hutan, perwatakan dia seorang yang berani. 

pada suatu hari, dia pergi ke hutan seorang diri untuk mencari ketenanggan. semasa dia berjalan dia singgah berehat di bawah pokok. seterusnya, semasa dia bangun tidur dan hendak menggulong mat tempat dia tidur tadi dia ternampak satu tanda di bawah mat dia tadi, dia tertanya-tanya apa yang ada di bawah tanah itu. kemudia dia menggali dan terjumpa satu kotak kayu. ereen membuka kotak tersebut dan dia terjumpa seutas kalong yang cantik berwarna biru. ereen rasa teruja dengan kalong tersebut, dia tak tahu yang sebenarnya kalong tersebut adalah kalong misteri yang mempunyai penjaga. tanpa membuang masa ereen mengambil kalong tersebut dan teruskan perjalanan.

semasa dalam perjalanan pulang pada waktu malam ereen rasa tak sedap hati seperti ada sesuatu yang mengekorinya dari belakang. akhirnya, ereen mati di bunuh oleh satu makhluk yang bernama ouku, ouku adalah penjaga kalong tersebut yang mencari mangsa. 





ni storyboard aku, cerita aku buat guna watercolour,fuhh memang mencabar. memang dari awal aku buat gune watercolour , dari thamnails sampai la animate.  






ni pulak character design aku, sebenarnya character perempuan tu aku buat tentang diri aku sendiri , character kedua tu pulak aku ambil referen dari film spirited away nama character dia no face. 

No comments:

Post a Comment